De heer Abee

Sinds juni 2021 is Nick Abee uit Muntendam de trotse bezitter van een brandweer oldtimer, hij kocht de oude Austin tankautospuit aan van het korps Sassenheim. Naast eigenaar van dit voertuig is Nick ook actief bij het brandweerkorps van Zuidbroek.... een brandweerman in hart en nieren.

Betreffende auto heeft een kleine twintig jaar dienst gedaan in Sassenheim, lange tijd heeft de auto als een museumsvoertuig gestaan bij het brandweerkorps van Nederhorst den Berg. Nick heeft zijn Austin van een verzamelaar gekocht die er helaas geen ruimte en tijd meer voor had, dus de auto is naar de provincie Groningen gehaald. Naast dit voertuig is Nick nog in het bezit van een motorspuit, deze wordt op dit moment gerestaureerd.

Met zijn leeftijd is Nick de jongste vriend van onze stichting.

Samenvatting van de technische gegevens van dit voertuig;

TANKAUTOSPUIT

Voorheen      Brandweer Sassenheim

Automerk      Austin

Uitvoering     4FGB

Bouwjaar      1964

Opbouw        Kronenburg te Hedel

Website        nog (niet) aanwezig

Facebook     nog (niet) aanwezig

De foto's bij dit artikel komen uit het archief van Nick Abee

Bekijk ook

De heer Poort

Gerrit Poort is een zeer bekende naam in de Groningse oldtimerwereld, de gepensioneerde fietsenmaker uit Winsum heeft een voorliefde voor het automerk Ford.

Brandweer Pekela

De gemeente Pekela heeft een mooie Ford van het type F620 in zijn bezit, leden van het brandweerkorps van Oude Pekela zorgen voor deze auto die in de brandweerpost van Nieuwe Pekela is gestald.

Stichting BraFo

Het Drentse brandweerkorps Gasselternijveen is in het bezit van een oldtimer welke ooit werd aangeschaft door de Groningse gemeente Vlagtwedde ten behoeve van het brandweerkorps Sellingen..