Terug naar Verslagen leden

2022-01-08 - Nieuwe aanwinsten voor het Brandweermuseum in Sappemeer

2022-01-08 - Nieuwe aanwinsten voor het Brandweermuseum in Sappemeer

Zaterdag 8 januari zijn Marc Bakker en Sijtze Aaldring van Brandweermuseum Hoogezand – Sappemeer afgereisd naar Haaksbergen.

Het Brandweermuseum heeft van Stichting Historie Brandweer Hengelo een oude poederaanhanger gekregen van 1953. De poederaanhanger is van de bedrijfsbrandweer van Servo Chemische Fabriek uit Delden geweest.

Ook hebben we nog een oude motorspuit aanhanger gekregen van 1938. De motorspuit is gemaakt voor en door Heemaf. (Hengelosche Electrische en Mechanische Apparaten Fabriek.) Deze motorspuit krijgt een mooi plekje in het museum, het is een unieke motorspuit, dit is de enige, dat is dan wel heel mooi dat die nu bij ons in het museum staat.; aldus Marc Bakker.

De motorspuit is voorzien van een Ford blok met een dubbele carburateur. We gaan ter zijnde tijd de motor even na kijken en zorgen dat hij kan starten, aanvullen met straalpijpen, opzetstuk, slangen zodat hij weer compleet is en verder gaan we er niks aan doen, hij is nog in goede staat.

We hopen dat we spoedig weer open mogen en dat we deze aanwinsten kunnen laten zien aan de bezoekers van het Brandweermuseum. Voor de openingstijden kunt u terecht op onze vernieuwde website www.hbvvhs.nl.

Tekst en foto's zijn door Marc Bakker van de HBVV aangeleverd.

2024-03-08 - Verslag van de reparatie achteras Chevrolet 4400 Haren

Sinds de aanschaf van de Chevrolet zat er een geluid in bij snelheden tussen de  30km en 40 km, vermoedelijk bij de achteras. Wij hebben de aandrijfas laten  uitbalanceren in Veendam maar dat had niet het gewenste resultaat, het geluid bleef.

2024-01-13 - SOB Nieuwjaarsvisite / 20-jarig jubileum

Op zaterdag 13 januari heeft de SOB Winschoten een nieuwjaarsvisite georganiseerd waarbij zij ook hun 20-jarige jubileum hebben gevierd.