In verband met dit jubileum was er tevens een reunie voor de oud-medewerkers van onze stichting. Om 14 uur gingen de deuren open voor de gasten, het officiele gedeelte begon om 15 uur met een toespraak van de voorzitter Dick Zwart. Nadat Dick de gasten had toegesproken sprak wethouder Jurrie Nieboer enkele lovende woorden over onze stichting, de leden van de SOB begonnen er bijna van te blozen.

Nadat de wethouder zijn speach gereed had kwam Gerard Stel van brandweer Assen aan het woord. Bij dit korps heeft men ook een aparte stichting welke het oude materiaal van het korps onder heeft gebracht, de vereniging De Rode Haan. Op zich heeft men in de kazerne van Assen ruimte om hun materiaal tentoon te stellen maar ze hadden eigenlijk net te weinig om ook hun Harland motorspuitaanhanger daarbij neer te zetten. Aangezien er in Winschoten een identiek exemplaar heeft dienst gedaan had men besloten deze Harland aan de SOB te schenken, Gerard Stel bood dus tijdens zijn toespraak de betreffende aanhanger aan de SOB voorzitter Dick Zwart .

Nadat deze toespraak ten einde was verplaatste de aanwezigen zich richting de voertuigstalling om de "nieuwste" aanwinst te ontvangen. In tegenstelling tot de reeds aanwezige motorspuitaanhangers is de Harland een "bakbeest", met vereende kracht werd hij van de oprijwagen gehaald en in de stalling gereden.

Tekst:  SOB Winschoten

Foto's; Wim Schuitema & Dirk Jobing

Bekijk ook

2023-11-26 - Oldtimerbeurs Eelde Classics

Het laatste weekend in november is traditiegetrouw voor de oldtimerbeurs Eelde Classics gereserveerd. Ook dit jaar waren wij te gast in het Flowerdome te Eelde.

2023-10-18 - Ledenvergadering in Winschoten

Op woensdag 18 oktober vond er bij de Stichting Oud Brandweermaterieel Winschoten onze ledenvergadering plaats.