Stichting Brandweer Ford Bedum

Stichting Brandweer Ford Bedum

Deze Ford is in 1929 opgebouwd door de firma Bikkers en in 1950 vervangen door een Dodge, maar bleef wel aanwezig bij het korps.

In 1979 is begonnen met de renovatie van de Ford en op 5 mei 1980 reed hij weer in vol ornaat mee in een optocht.

De Ford was in het bezit van de gemeente Bedum, maar met de herindeling in het vooruitzicht heeft een groep vrijwilligers de Ford in Februari 2017 kunnen overnemen en in een stichting ondergebracht. Op deze manier blijft de Ford behouden voor Bedum.

De Ford kan deelnemen aan optochten, beurzen en andere activiteiten in Bedum.

Samenvatting van de technische gegevens van dit voertuig;

AUTOSPUIT

Automerk      Ford

Uitvoering     A

Bouwjaar      1929

Opbouw        Bikkers en Zoon te Rotterdam

Website        nog (niet) aanwezig

Autoladder Delfzijl

In 1959 schafte de gemeente Delfzijl een autoladder aan, het werd een Chevrolet met een Geesink ladder.

Stichting BrandweerAuto Stadskanaal (BAS)

BAS staat voor BrandweerAuto Stadskanaal. Dit brandweervoertuig is een Ford F5 met een carrosserie van de toenmalige brandspuitenfabriek Van Bergen uit Heiligerlee.