Leden

Onze stichting heeft momenteel een zevental leden, hieronder treft u al deze verenigingen/stichtingen aan. Verenigingen of stichtingen welke gerelateerd zijn aan een Groningse brandweerpost met één of meerdere brandweeroldtimers in eigen beheer kunnen lid worden van onze stichting. Indien de oldtimer nog eigendom is van een gemeente kan men vriend worden van onze stichting, deze verenigingen of korpsen treft u aan onder het kopje "Vrienden van de SBOG".

Autoladder Delfzijl

In 1959 schafte de gemeente Delfzijl een autoladder aan, het werd een Chevrolet met een Geesink ladder.

Stichting BrandweerAuto Stadskanaal (BAS)

BAS staat voor BrandweerAuto Stadskanaal. Dit brandweervoertuig is een Ford F5 met een carrosserie van de toenmalige brandspuitenfabriek Van Bergen uit Heiligerlee.

Historische Brandweer Vrienden en Voertuigen (HBVV)

Het is allemaal begonnen in het jaar 2006. Een "oud" brandweerman heeft een Ford meegekregen van zijn werkgever om deze samen met leden en oud leden van de brandweer Hoogezand-Sappemeer te restaureren.

Chevrolet Haren

De Brandweer van Haren heeft op 26 oktober 1956 een Chevrolet tankautospuit in gebruik genomen, de Chevrolet heeft tot 1974 dienst gedaan in Haren.

Stichting Brandweer Ford Bedum

Deze Ford is in 1929 opgebouwd door de firma Bikkers en in 1950 vervangen door een Dodge, maar bleef wel aanwezig bij het korps.

Stichting Oud Brandweermateriaal (SOB) Winschoten

SOB staat voor Stichting Oud Brandweermateriaal Winschoten en is de gelukkige eigenaar van diverse brandweervoertuigen uit Winschoten.

Zaandster SIK

De brandweervereniging Zaandster Sik bestaat al sinds 1985. In eerste instantie om meer onderlinge verbondenheid te creëren tussen de brandweerlieden van het korps van ’t Zandt.