Vrienden van de SBOG

Er zijn diverse verenigingen, korpsen en particulieren zijn vriend van onze stichting, hun voertuigen treft u ook vaak aan bij activiteiten van onze stichting. Hieronder treft u diverse vrienden aan, aangezien deze site nog in opbouw is zal dit overzicht steeds completer worden.

De heer Poort

Gerrit Poort is een zeer bekende naam in de Groningse oldtimerwereld, de gepensioneerde fietsenmaker uit Winsum heeft een voorliefde voor het automerk Ford.

Brandweer Haulerwijk

Het brandweerkorps van Haulerwijk is in het bezit van een Magirus tankautospuit op een zogenaamde Eckhauber chassis.

De heer Bakker

De heer Marc Bakker is een bekend gezicht binnen de SBOG, naast zijn prive collectie is hij ook nog eens actief binnen het Brandweermuseum te Sappemeer.

Brandweer Assen

Het brandweerkorps van Assen is in het bezit van divers oud brandweermaterieel, het pronkstuk van hun is toch wel de gerestaureerde ladderwagen op Mercedes chassis.

Brandweermuseum Sappemeer (HBVV)

De HBVV is na het restaureren van zijn eerste voertuig ook een museum gestart, het is te vinden aan de Kleinemeerstraat te Sappemeer

De heer Vriezema

De heer Vriezema is in het bezit van een oude International brandweerwagen.

Stichting BraFo

Het Drentse brandweerkorps Gasselternijveen is in het bezit van een oldtimer welke ooit werd aangeschaft door de Groningse gemeente Vlagtwedde ten behoeve van het brandweerkorps Sellingen..

De heer Kalverboer

De heer Kaverboer is de eigenaar van een oude Duitse brandweerwagen, een Magirus-Deutz ladderwagen.

De heer Bartelds

Tijdens de oldtimerbeurs hebben wij contact gelegd met de heer Bartelds, hij is in het bezit van een Magirus-Deutz uit 1952. Wij zijn blij om de heer Bartelds te begroeten als vriend van onze stichting.

De heer Kukler

De heer Kukler is in het bezit van een oude Dodge brandweerwagen.

Bosbrandweer Noord Nederland

Een buitenbeentje in de categorie vrienden van de SBOG is de Bosbrandweer Noord Nederland met zijn kazerne in Niebert. Dit korps bezit drie Amerikaanse oldtimers, twee ladderwagens en een tankautospuit.

Brandweer Veendam

In de brandweerkazerne van Veendam staan ook twee oldtimers, een Studebaker R17A welke dienst heeft gedaan bij het gemeentelijke korps van Veendam en een Volkswagen Transporter welke de firma Avebe toebehoorde.

De heer Van Hemmen

De heer Van Hemmen is de trotse eigenaar van een autospuit op een Ford chassis.

Brandweer Pekela

De gemeente Pekela heeft een mooie Ford van het type F620 in zijn bezit, leden van het brandweerkorps van Oude Pekela zorgen voor deze auto die in de brandweerpost van Nieuwe Pekela is gestald.

Brandweer Vledder

Het Drentse brandweerkorps Vledder heeft een zeer bijzonder voertuig in de kazerne staan, het is een Volvo LV314K.

Brandweer Veenhuizen

Veenhuizen is eigenlijk een groot museum, ook daar is een oude brandweerwagen aanwezig.