Chevrolet Haren

Gepubliceerd op:
Chevrolet Haren

De Brandweer van Haren heeft op 26 oktober 1956 een Chevrolet tankautospuit in gebruik genomen, de Chevrolet heeft tot 1974 dienst gedaan in Haren.

Toen is ze verkocht aan de bedrijfsbrandweer van U.T. Delfia, een veevoeder fabriek in Hoogkerk. Maar als zo vaak krijg je later spijt dat je het niet hebt kunnen behouden. We hebben getracht haar terug te kunnen vinden maar helaas niet kunnen vinden. Het laatste wat bekend is dat de auto waarschijnlijk is gesloopt door een vrachtwagen sloperij in Friesland.

Op een gegeven moment kregen we te horen dat in Oss een Chevrolet 4400 te koop was, het voertuig was afkomstig van de Gemeente Ravenstein. Op een dieplader is de Chevrolet met de bijbehorende Motorspuit aanhanger van Oss naar Haren gekomen op 13 oktober 2003.

Vervolgens is er door vrijwilligers veel tijd gestoken in het weer technisch rijklaar maken van de Chevrolet. Het heeft een stuk teambuilding op geleverd en een prachtig resultaat.

Het voertuig is te huur voor diverse activiteiten zoals trouwerij, jubileum, afscheid etc.

Samenvatting van de technische gegevens van dit voertuig;

PERSONEEL/MATERIEELWAGEN

Automerk      Chevrolet

Uitvoering     Apache 4400 P55

Bouwjaar      1956

Opbouw        Van de Born

Website        nog (niet) aanwezig

Facebook     nog (niet) aanwezig

Autoladder Delfzijl

In 1959 schafte de gemeente Delfzijl een autoladder aan, het werd een Chevrolet met een Geesink ladder.

Stichting BrandweerAuto Stadskanaal (BAS)

BAS staat voor BrandweerAuto Stadskanaal. Dit brandweervoertuig is een Ford F5 met een carrosserie van de toenmalige brandspuitenfabriek Van Bergen uit Heiligerlee.